Własna marka odzieżowa

Własna marka odzieżowa – jak założyć, od czego zacząć, poradnik i inspiracje

Dla większości twórców pomysł założenia linii odzieżowej jest spełnieniem marzeń. Jeśli masz wizję, energię, talent i zasoby, to masz wszystko, czego potrzeba, aby z powodzeniem założyć linię odzieżową.

Jednak proces projektowania to o wiele więcej niż się wydaje. Łatwo się zniechęcić, gdy nie wiesz nawet, od czego zacząć. Masz jednak szczęście, ponieważ przedstawimy Ci wszystkie szczegóły dotyczące tego, jak założyć linię odzieżową, od początku do końca.

8 kroków które dzielą cie do założenia marki odzieżowej

1. Stwórz biznesplan

Pamiętasz powiedzenie: „Jeśli nie planujesz, planujesz porażkę”? To zdecydowanie sprawdza się w przypadku zakładania linii odzieżowej. Zanim zaczniesz, poświęć trochę czasu na zwizualizowanie sobie celu końcowego swojej działalności. Co chcesz osiągnąć? Do jakich sklepów chcesz sprzedawać? Jacy klienci będą robić zakupy w Twojej firmie odzieżowej? Znajomość tych informacji jest bardzo ważna przy zakładaniu linii odzieżowej. Będzie ona wyznacznikiem wszystkich późniejszych decyzji biznesowych dotyczących projektu, marki, tekstyliów i produkcji.

Elementy dobrego biznesplanu – własna marka odzieżowa

  • Przegląd firmy. W tym miejscu należy przedstawić krótką historię firmy odzieżowej i opisać, czym się ona zajmuje.
  • Produkt/usługi. Wyjaśnij, co będzie oferować Twoja linia odzieżowa i jak zamierzasz osiągać zyski.
  • Strategie marketingowe. Należy przedstawić szczegółową analizę klientów docelowych: dane demograficzne, trendy biznesowe, segmentację klientów itp.
  • Strategia sprzedaży. W jaki sposób zamierzasz sprzedawać produkty swojej linii odzieżowej? Z jakich kanałów będziesz korzystać? Jaki wpływ na strategię sprzedaży będzie miała polityka cenowa?
  • Analiza konkurencji. Należy zamieścić opis wszystkich potencjalnych konkurentów dla Twojej linii odzieży, bezpośrednich i pośrednich.
  • Plan produkcji. W tym miejscu należy przedstawić harmonogram produkcji, marketingu i sprzedaży odzieży.
  • Plan operacyjny. Jakie są funkcje poszczególnych interesariuszy w Twojej linii odzieży? Kto będzie zajmował się zadaniami biznesowymi, projektowaniem i produkcją?
  • Analiza finansowa i prognozy. W tym miejscu należy przeanalizować budżet przeznaczony na linię odzieżową, odnotowując, ile będziemy potrzebować na początkową inwestycję w firmę.
Tworzenie biznesplanu marki odzieżowej
Źródło: Pixabay

2. Badanie trendów i potrzeb mody

Zakładając linię odzieżową, będziesz chciał pozostać wierny swojej marce pomimo zmieniających się trendów w modzie. Trzeba jednak znać zasady, zanim będzie można je złamać.

Wybierz się na kilka pokazów mody i zwróć uwagę na dominujące kolory, kształty i motywy. Jeśli wybierzesz się na kilka różnych pokazów mody, zwróć uwagę na trendy, które wydają się powtarzać na wszystkich pokazach.

Chociaż te mody mogą zająć trochę czasu, aby dotrzeć do Twojego rynku docelowego w ich codziennych zakupach, pokazy mody są dobrym sposobem, aby być na bieżąco z tym, co może nadejść.

Zwracanie uwagi na influencerów i to, co noszą, to kolejny sposób, aby wiedzieć, co jest trendy i co warto śledzić.

3. Opracuj swoją markę

Jeśli Twoja linia odzieżowa ma odnieść sukces, ważne jest, aby zastanowić się, jak Twoja marka ma się wyróżniać na tle innych. Pamiętaj, że najbardziej udane linie odzieżowe koncentrują się na bardzo specyficznym rynku, na którym może istnieć zapotrzebowanie. Zamiast ubranek dla niemowląt można rozważyć zawężenie asortymentu do ekologicznych ubranek dla niemowląt.

Podczas opracowywania marki należy skupić się na jej zróżnicowaniu. Pamiętaj, że rynek odzieżowy jest przesycony produktami z każdej niszy. Zastanów się, w jaki sposób Twoja odzież będzie się wyróżniać podczas zakupów.

4. Znajdź inspirację u innych

Niezależnie od tego, co się stanie, gdy założysz linię odzieżową, upewnij się, że nigdy nie zabraknie Ci inspiracji twórczej. Korzystaj z kont w mediach społecznościowych influencerów mody, aby zawsze wiedzieć, co oni robią. Odwiedź lokale popularnych projektantów. Biuletyny, czasopisma i podcasty o modzie to także świetne sposoby na czerpanie inspiracji do tworzenia własnej linii ubrań. Zawsze możesz też zajrzeć na blogi i strony internetowe poświęcone modzie.

Pinterest to świetna platforma do pozyskiwania projektów, które Cię inspirują. Stwórz tablicę, na której będziesz gromadzić zdjęcia stylów i marek odzieżowych, które przemawiają do Ciebie i mogą być wykorzystane w Twojej linii ubrań.

Napis pinterest
Źródło: Pixabay

5. Rozpocznij projektowanie i rozwój mody

A teraz część pełna zabawy! Mając w głowie markę i niszę rynkową dla swojej firmy, następnym krokiem jest rozpoczęcie procesu projektowania linii ubrań. Podobnie jak w przypadku innych rzeczy, pierwsze wrażenie mówi bardzo wiele. Ten krok to szansa na zaznaczenie swojej obecności w świecie mody poprzez stworzenie kolekcji, która zapadnie w pamięć potencjalnym klientom. Trzeba więc poświęcić trochę czasu, aby projekt naprawdę pasował do tego, kim się jest i do rynku, do którego chce się dotrzeć.

Niezależnie od tego, jak dobrze będziesz się bawić, nie zapomnij o budżecie. Trudno jest się wybić w branży mody, jeśli koszty produkcji odzieży pochłaniają zysk.

Doświadczenie polegające na stworzeniu atrakcyjnej kolekcji ubrań bez rozbijania banku pomoże Ci wyrobić sobie dobre nawyki biznesowe, gdy będziesz rozwijać swoją linię.

Zacznij od szkiców swojej linii i zdecyduj, które z nich chcesz zrealizować i jak to zrobisz. Jeśli nie zdecydujesz się na unikalny druk na zamówienie, będziesz musiał podjąć decyzje dotyczące materiałów, wzorów, dopasowania i tekstury, a następnie połączyć je w kolekcję, z której będziesz mógł być dumny. Warto też pomyśleć o dodatkowych ozdobach, takich jak koraliki, koronki czy guziki.

6. Szukaj źródeł tkanin i wzorów tekstylnych

Jeśli chodzi o doświadczenie związane z pozyskiwaniem tkanin i tekstyliów, networking biznesowy jest wszystkim. Rozwijając relacje z ludźmi, którzy się na tym znają, będziesz mieć szerszą pulę, z której będziesz mógł wybierać. Wtedy gdy przyjdzie czas na znalezienie dobrych agentów tkanin i projektantów, którzy zrealizują Twoją wizję. Targi branżowe i media społecznościowe to świetne miejsca, aby to zrobić.

7. Zadbaj o produkcję i wytwarzanie ubrań

Gdy już zaprojektujesz swoje ubrania, następnym krokiem jest uzyskanie pomocy w ich produkcji. Na tym etapie należy przeprowadzić dokładne badania. Należy znaleźć producenta odzieży, który w przystępnej cenie będzie w stanie zapewnić to, czego potrzebuje nasza firma.

Lokalizacja zakładu produkcyjnego jest ważna, ponieważ wpływa na czas potrzebny na realizację zamówienia i wysyłkę. Warto również zapoznać się z historią działalności firmy, aby upewnić się, że cieszy się ona dobrą reputacją.

W końcu powinieneś być w stanie stworzyć listę producentów, którzy mogą spełnić potrzeby Twojej linii odzieżowej. Następnym krokiem jest nawiązanie z nimi kontaktu. Przedstaw się krótko i uprzejmie oraz poinformuj, w czym dokładnie potrzebujesz pomocy. Przy odrobinie szczęścia kilku z tych producentów odpowie na Twoją prośbę o kontakt.

Po zawężeniu listy do kilku producentów, następnym krokiem jest nawiązanie we współpracy z nimi w celu wyprodukowania kilku wstępnych próbek.

Gdy już znajdziesz producenta, który pomoże Ci wyprodukować najlepszej jakości ubrania dla Twojej marki za rozsądną cenę, czas na kolejny krok.

Prpjektowanie ubrań w ramach tworzenia marki odzieżowej
Źródło: Pixabay

8. Zacznij sprzedawać swoja linie ubrań w internecie

Teraz, gdy Twoje ubrania są już produkowane, następnym krokiem jest rozpoczęcie ich sprzedaży! Istnieje mnóstwo poradników na temat tego, jak wybrać platformę handlu elektronicznego i uruchomić stronę internetową.

Na tym etapie zastanów się nad swoją marką i wizerunkiem, który chcesz zaprezentować. Możesz użyć logo, nazwy firmy, a nawet sloganu, aby to ułatwić.

Ważną częścią rozpoczynania biznesu jest wplatanie w marketing historii swojej marki. Historie pomagają uczynić Twoją markę relatywną, tak aby zwykli ludzie, którzy czytają je na Twojej platformie ecommerce, mogli poczuć twoje doświadczenie i osobę, która kryje się za ich ubraniami.

One thought on “Własna marka odzieżowa – jak założyć, od czego zacząć, poradnik i inspiracje

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Organizacja nieformalna Previous post Organizacja nieformalna – czym jest, na czym polega, czym różni się od organizacji formalnej
Archiwum dokumentów w bibliotece Next post Archiwizacja dokumentów – zasady. Jak poprawnie archiwizować dokumenty w firmie

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close